The Sons of El Topo. vol 1. Cain
Script : Alejandro Jodorowsky
Art: Ladronn
Я подивився тільки два фільми Алехандро Ходоровскі, але цього було достатньо, щоб він став одним з моїх найулюбленіших режисерів. Ці два фільми це “Свята гора” і “Кріт” , або, як він звучить в оригіналі “El Topo”.
Якщо “Свята Гора” це психоделічно-езотерично-алхімічний шедевр-одкровення, то “EL Topo” це езотеричний філософський вестерн.
Обидва фільми, звісно ж, здобули статус культових.

І от, після надзвичайно тривалої перерви, Алехандро Ходоровскі представляє продовження “Крота”, але на цей раз в форматі графічної історії.
Цей жанр для Ходоровскі ще ближчий, аніж кіно, адже він створив безліч знакових творів включаючи “Інкал”, “Метабаронів”, “Маґалекс” , “Борджиа” і інші.


Події “The Sons of El Topo. vol 1. Cain” починаються там, де закінчується фільм – тобто після смерті легендарного Святого і народження його другого сина.
Тут Ходоровскі не відходить від своїх типових тропів і представляє нам цю подію в епічно-пафосному антуражі. З трупа Крота виходять медові соти, а з них проростаються золоті стовпи.
Це місце стає ціллю для паломництва усіх можливих віруючих з усіх можливих релігій.
Не обійшлося й без бюрократії, адже жерці кожного культу, хочуть приєднати цю святиню для своїх потреб і таким чином здобути собі домінацію.

Все це скінчається плачевно, адже ніхто зі священнослужителів не може підступитись до святині, хіба що розумово відсталі чи непорочні діти.
А тим часом перший син Крота – Каїн, скитається світом. Він був проклятий власним батьком, котрий наклав йому на чоло печатку. Через це прокляття ніхто не може його бачити, а кожен, хто торкнеться чи заговорить з ниv, моментально буде проклятий. Зброя його не бере, кожен удар нанесений йому, вертається до ворога.


Є в Крота і другий син – народжений карлицею з жебрацького люду. Цього сина звати Авель і він подорожує зі своєю матір’ю заробляючи на життя за допомогою перевозного театру ляльок.
Пусковою подією є смерть матері, котра просить доправити її труп до святині Крота.
Таким чином, Авель мусить просити помочі в свого брата Каїна і так починається історія Синів Крота.
Загалом тут дуже багато посилань на Біблію, наприклад сцена з дивакуватою дівчиною, котра закохується в Каїна і обтирає йому обличчя, повторює таку ж сцену з Христом і Веронікою.
Такий дивний мікс для читача не знайомого з творчістю Ходоровскі може видатися надто пафосним і ненатуралістичним, тому перед прочитанням обов’язково необхідно переглянути фільм, а читаючи, раджу увімкнути на фоні саундтрек з того ж фільму.
Найсильніше в цій історії не так сюжет, як віртуозний малюнок Ладронна, ним хочеться милуватись годинами. Тут вже виявляється славнозвісна елітарність банде десіньє – кожна панель промальована акуратно і з душею.
Підсумовуючи, скажу, що буду з нетерпінням чекати продовження “Синів Крота”, бо це вельми непересічна річ, як і все до чого торкається Ходоровскі.
